Docent als coach

We willen zelfstandige leerlingen, dan moet een leerling ook de mogelijkheid krijgen zijn/haar eigen weg te volgen. Met onze methode kan dat. De docent heeft een coachende rol: hij/zij stimuleert, ondersteunt en controleert.

Elk boek is opdracht gestuurd. Dit betekent dat de leerling wordt aangemoedigd zelf te onderzoeken en zo het antwoord op de vragen te ontdekken.

In het begin hebben de leerlingen vaak moeite met deze manier van werken en ook voor de docent is het soms even wennen. Maar onze ervaring is dat zelfs de meest onzekere leerling steeds meer zelfvertrouwen krijgt en tenslotte zelfstandig kan werken.

De methode is geschikt voor VMBO klas 1 en 2 GL/TL (gemengde leerweg / theoretische leerweg), KBL (KaderBeroepsgerichte leerweg) , BBL (Basisberoepsgerichte leerweg) en LWOO (Leerweg ondersteunend onderwijs).

Ooi en ram Educatief Ingenieursbureau

wp420c60cb.png